Tuesday, July 21, 2009

Teoh Beng Hock : Kematiannya Dijadikan Modal Politik Pakatan Rakyat!

Salam,

Terlebih dahulu ucapan takziah untuk keluarga mendiang Teoh Beng Hock atas pemergiannya yang penuh misteri dan belum terurai.

Namun demikian saya ingin mengulas beberapa perkara yang saya yakin merupakan taktik Pakatan Rakyat untuk mengeksploitasi kematian beliau untuk dijadikan modal politik mereka yang semakin hari semakin sensasi dan pernah saya tulis bahawa menjelang kes Liwat Anwar Ibrahim akan ada perkara-perkara yang dilakukan untuk mengalihkan pandangan orang kepada kes berkenaan.

Kematian Teoh digembar-gemburkan seperti ada yang tidak kena dan lebih parah lagi cuba dipersepsikan bahawa SPRMlah yang bertanggungjawab. Peristiwa Ronnie Liu memekik-mekik serta menendang pintu di bilik mayat ala "kongsi gelap" benar-benar melambangkan peribadi sebenar beliau itu.

Demonstrasi dihadapan pejabat SPRM oleh PR menambahkan lagi unsur-unsur "sensasi" agar rakyat terfikir-fikir mesti ada yang tidak kena.

Perlakuan di Tertuduh dalam kes liwat memegang alat pembesar suara dengan lengkap berbaju melayu berucap dihadapan penunjuk perasaan amat menjengkelkan kerana si tertuduh itu cuba menjadi hero bagi membela kes yang baru dalam keadaan diri sendiri sedang menghadapi kes liwatnya.

Anwar telah membuat 2 laporan polis dalam keadaan isu Teoh heboh diperkatakan dan persoalannya modus operandinya sama sahaja setiap kali menjelang kes liwatnya. Kalau sebelum ini laporan polis telah dibuat ke atas KPN TS Musa Hasan dan TS Gani Patail kali ini buat lagi laporan polis seolah-olah memang beliau adalah mangsa konspirasi sepanjang hayat...selagi hayat dikandung badan.

TG Datuk Nik Aziz mengeluarkan rasa hairannya Teoh sebagai tetamu SPRM bagaimana boleh mati ketika jadi tetamu SPRM kerana dalam Islam tetamu wajib dihormati dan dilindungi.

Apa nak dihairankan Tok Guru kerana saya ada jawapannya:-

1) Teoh bukan tetamu tetapi saksi suatu kes salah guna kuasa jadi ada bezanya.

2) Kalaupun dia tetamu, apakah tetamu HARAM/MUSTAHIL mati dirumah yang dia menjadi tetamu? Dan apakah tuan rumah harus dipersalahkan jika tetamu mati dalam keadaan belum tahu siapa punya angkara? Tok Guru harus ingat dalam Islam juga tidak boleh buruk sangka sesama Islam lebih-lebih lagi dalam kes bunuh seperti ini. jadi simpanlah rasa hairan Tok Guru dan saya juga hairan kenapa Tok Guru tolak isu perpaduan dengan UMNO? Apa hujah Tok Guru tolak perpaduan, ayat, hadis mana Tok Guru pakai?

3)Saya rasa Tok Guru juga harus dipertanggungjawabkan jika ada kematian di negeri Kelantan jika mahu digunakan hujah Tok Guru ini.

4) Sedangkan jemaah haji juga Tamu Allah pun tidak lepas dari sunnatullah kematian maka tuan rumah tidak boleh dicurigai jika tetamu mati dipremis miliknya.

JIKA ( ingat jika ! ) KITA MAHU JADIKAN PERISTIWA INI SEBAGAI MODAL POLITIK UNTUK MENUDUH PR TERLIBAT DALAM PEMBUNUHAN TEOH, KITA PUN BOLEH !:-

1) Teoh menyimpan rahsia penyelewengan PR di Selangor maka tiada jalan lain beliau harus dibunuh untuk jangan terus membocorkan rahsia.

2) Adalah dipercayai setelah disoal siasat, Teoh takut untuk keluar dari pejabat SPRM kerana telah diugut kerana membongkar rahsia ketika disoal siasat.

3) PR HARUS MEMBESAR-BESAR isu ini dengan demo, tendang pintu, wajib hadiri pengkebumian Teoh, membuat laporan polis dan lain-lain bagi mengelabui mata rakyat akan keterlibatan mereka dalam pembunuhan Teoh ini. Umpama seperti seseorang itu terkentut, maka dia akan terpekik bertanyakan," siapa yang kentut ni?" agar terlepas menjadi suspek utama untuk dituduh terkentut.

4) Siasatan SPRM serta kes kegiatan kongsi gelap oleh ADUN PR Selangor menguatkan lagi pembunuhan TEOH ada kaitannya dengan kongsi gelap..

5) SPRM tidak boleh dituduh kerana kematian Teoh merugikan SPRM dalam keadaan Teoh merupakan saksi kes mereka. Yang harus takut dan mahu beliau dibunuh, pastilah yang tertuduh!

Begitulah serba sedikit isu pembunuhan Teoh jika sesiapa sahaja mahu menjadikannya modal politik, maka yang penting disini bukan hanya tahu mengeluarkan kenyataan tetapi membuktikannya.

Saya tidak hairan jika selesai kes ini, maka kerajaan tetap akan dipersalahkan kerana yang penting meraka dapat menanamkan rasa benci rakyat seolah-olah kerajaan sudah terlampau zalim hingga sanggup melakukan pembunuhan ke atas saksi-saksi penting...

1 comment:

razifembi said...

riuhhh semalaysia bila ada yellow skin yang mati ...

kalau yang sawo matang mati ... senyap plak ...

yang habisss bangang ... orang sawo matang sendiri yang tuli pulak lebih-lebih pi sokong perjuangan org lain ...

salam singgah dr relaxjom ...

Popular Posts