Wednesday, April 21, 2010

Iran Kuasa Besar Dunia Sekarang Ini.


Salam Semua.

1) Iran adalah kuasa besar dunia sekarang ini. Satu kenyataan mudah namun mempunyai landasan logik yang kuat.

2) Dengan seluruh dunia menumpukan perhatian terhadap pembangunan kuasa nuklear Iran, maka itupun sudah cukup untuk menobatkan Iran suatu kuasa besar dunia sekarang ini.

3) US dan konconya Israel berhempas pulas menghabiskan sekian banyak wang dan masa bagi memberitahu dunia Iran amat bahaya...ini satu lagi bukti Iran kuasa dunia sekarang ini.

4) PM Malaysia DS Najib apabila bertemu Obama dan mereka memasukkan isu nuklear Iran dalam perbincangan mereka, satu lagi bukti Iran kuasa besar dunia sekarang ini.

5) Benar, kalau dari segi imej dan persepsi yang dibentuk oleh media-media barat bahawa Iran sering diugur dan diancam oleh kuasa besar Amerika Syarikat dan pada bila-bila masa boleh diserang seperti Iraq dan Afghanistan, namun sehingga sekarang, belum lagi diserang oleh kuasa besar, maka satu lagi bukti Iran merupakan kuasa besar dunia sekarang ini.

Maka kepada negara-negara lain, apakah masih bimbang berurusniaga dengan Iran semata-mata kerana desakan kuasa besar Amerika Syarikat? fikirkan, jangan kita terlambat untuk bersahabat dengan Iran kerana Iran menuju kepada menjadi kuasa besar dunia Islam dan negara-negara bijak seperti Rusia dan China tahu akan hal ini maka mengapa perlu bimbang berurusniaga dengan Iran? kerana...

Iran Kuasa Besar Dunia sekarang ini...

1 comment:

THE PUREHADHARIST said...

Unit Media Wangsa Maju: Insya Allah..

Popular Posts