Wednesday, April 2, 2008

ISRAEL,ANWAR, AHMADINEJAD DAN HASSAN NASRALLAH- SIAPA SAHABAT MEREKA ?













Salam.

Jerusalem Post sebuah akbar Israel telah mengeluarkan berita berkenaan Anwar Ibrahim dengan tajuk: Anwar Ibrahim: Malaysia'a Future Prime Minister. Di dalam website Jerusalem Post tersebut juga ada ikon yang diberi nama Iran Threat.

Saya pernah membuat posting bertajuk MEMANTAU ANWAR IBRAHIM (sila rujuk posting tersebut). Saya tidak mahu menuduh Anwar sebagai agen Israel tetapi kebimbangan itu kian terasa dengan melihat perkembangan terkini ini.

Saudara, amalan sesuatu media cetak atau apa sahaja media ialah membawa aspirasi dan citra sesuatu media itu. Tidak logik jika media itu mempropaganda sesuatu yang tidak menepati selera mereka. Di dalam akhbar Israel ini, satu ruangan khas Iran threat diwujudkan untuk menggambarkan Iran sebagai suatu ancaman kepada dunia. Di satu sisi yang lain memberi ruang yang luas berkenaan Anwar Ibrahim dengan gambar (gambar di atas) yang saya belum pernah lihat di mana-mana (mungkin orang lain pernah, saya tak tahulah.) Mungkin Anwar yang kirim ke sana kot....gurau aje.

Seperti yang saya katakan pada posting yang lepas, hubungan Anwar Ibrahim dengan pemimpin barat adalah hubungan peribadi jadi kita berhak untuk mencurigai apakah di sebalik perhubungan itu.

Kita lihat tokoh yang benar-benar anti-Amerika seperti Presiden Iran Mahmoud Ahmadinejad dan Sayyid Hassan Nasrallah. Kita tidak akan pernah jumpa fakta atau berita yang mereka ini bersahabat dengan mana-mana musuh-musuh Islam sedunia. Malah, mereka dikecam secara konsisten oleh musuh-musuh Islam khususnya Amerika dan Israel. Kita pernah dengar sepotong hadis yang mengatakan kalau hendak melihat seseorang itu, kita harus melihat dengan siapa dia bersahabat.

Hubungan Anwar Ibrahin dengan negara-negara Arab adalah juga dilihat hubungan antara sekumpulan negara-negara Arab yang berada dibawah pengaruh Amerika dan Israel.

Kesimpulannya, Anwar Ibrahim Memang Harus Di Pantau. Dia perlu kita dedahkan siapa sahabat-sahabat disekelilingnya.

Israel memang sedang merancang untuk melebarkan sayapnya di Asia Tenggara. Singapura sudah tentu, Indonesia sudah masuk sebelah kaki ( Gus Dur dilihat sebagai sekutunya), Malaysia berpotensi tinggi.

Keghairahan akhbar Israel menunggu saat dan ketikanya Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri tidak dapat diselidungi lagi.

Ust Hadi, Mat Sabu, Lutfi Othman, dan lain-lain...ingat Anwar pernah meninggalkan kamu semua...Hati-hati Ya. akhi Ku semua....

5 comments:

Anonymous said...

Nampaknya zionis memang masuk melalui orang yang berimejkan agama supaya senang dapat menarik orang. Gus dur dan Anwar pun baikkan?

Anonymous said...

Saudara Hadarist,
Ayat-ayat saudara tentang tokoh alternatif selalunya dalam bentuk sindiran. Sebaliknya ayat-ayat saudara tentang tokoh aspirasi dalam bentuk yang positif. Tidakkah saudara merasakan ini satu diskriminasi.

Anonymous said...

Saudara Hadarist,
Saya lihat saudara suka menggunakan ayat berbentuk sindiran untuk menceritakan tentang tokoh-tokoh alternatif. Sebaliknya saudara menggunakan ayat-ayat yang kelihatan positif tentang tokoh-tokoh proaspirasi. Tidakkah ini saudara lihat sebagai satu diskriminasi.

PUREHADHARIST said...

Salam .

Apabila menulis, saya akan melihat kepada skop serta maudhu' yan endak ditulis. Kalau ianya berkaitan dengan Anwar misalnya, ia berkaitan dengan Anwar sebagai Anwar. Saya tidak membahagikan dia kepada alternatif atau aspirasi. Ada masa saya juga menulis berkaitan Pak Lah dan lain-lain yang mungkin letakkannya sebagai aspirasi..Oleh itu, yang hendak disampaikan ialah isunya, jika bentuknya sindiran, itu secara kebetulan dalam seni menulis dan style yang ada pada seseorang penulis itu. Namanya pun penulis dan setiap penulis ada world view yang dibawa, dan jika world viewnya tidak selari dengan individu yang ia tulis, maka memanglah wajar ia mungkin berbunyi sindiran.

Asalkan tidak berunsur caci maki dan penghinaan, kira oklah...

Anonymous said...

saudara...
di dunia ini sudah banyak contoh kejadian yang dilakukan oleh muslimin dengan mengatas-namakan Islam dan perjuangan keadilan, tapi dibalik itu mereka hanya melakukan satu tindakan yang sangat merugikan dirinya sendiri dan muslimin dengan Islamnya...

mulai dari palestina, iraq hingga afganistan dan juga ditanah air kita ini....Malaysia.
perhatikan lagi setiap langkah tokoh politik kita dan baca dengan baik pandangan mereka...sehingga kita akan tahu kemana mereka berkiblat..jangan hanya terpesona dengan ketokohannya dan semboyan yang dilontarkan ketika kempen...

muslimin terbiasa dengan membaca riwayat hadits dengan memperhatikan perowinya..bukan hanya melihat matan sehingga dapat terbukti keduanya ..karena ada kemungkinan..haditsnya shahih tapi perawinya lemah dan juga sebaliknya...

belajarlah dari keadaan sekarang dan juga dahulu untuk meniti dimasa depan...

gus dur dan anwar menjadi tokoh muslimin yang boleh besar dikalangan muslimin...dengan alasan ini pula zionis memilih mereka..karena dari tangan mereka ini semua kehendak zionis dapat menjadi kenyataan...

untuk itu baca dan baca lagi apa dan bagaimana hal ini dapat terjadi dan apa yang sekarang tengah terjadi pada kedua tokoh ini...tidak ada yang tersembunyi dan harus disembunyikan...memang sakit tapi penyakit wajib diobati untuk dapat sempuh...sekalipun melalui sakit dahulu..

fikirkan lagi...jangan berhenti..

Popular Posts