Sunday, August 24, 2008

ANWAR IBRAHIM ENGGAN BERSUMPAH KERANA IKUT SYARIAH ? TATKALA BERPOLITIK ASASNYA SEKULAR !

Salam,

Bila di suruh bersumpah maka seperti kilat disebutnya nama Sheikh Jabir Al Alwani dan mendakwa mahu mengikut hukum syariah. Itulah dia Anwar Ibrahim ketika terdesak. Terdesak kerana apa ya? Oh kerana yang mendakwa diliwat telahpun bersumpah namun yang didakwa meliwat tak mahu sumpah-sumpah kerana ikut hukum syariah katanya. Sejak bila Anwar Ibrahim bersungguh-sungguh untuk ikut syariah ni? Tak pernah ke dia tidak mengikut syariah yang mana seolah-olah digambarkan dia komited mengikut syariah dalam segala aspek kehidupannya. Untuk Anwar sebut nama Sheikh Jabir itu biasalah dan itulah diantara ulama Islam yang dirujuk selalu bagi dilihat merujuk kepada ulama Islam namun ketika mengatakan Salman Rushdie "profound writer" dia rujuk tak? Jadi ulama luar negara dan dalam negara sering tertipu ( bukan semua ) dengan imej Islam Anwar sehinggakan membuat sokongan tanpa usul periksa. Terakhir Gus Dur digunakan yang sememangnya bukan sahaja tokoh yang telah tenggelam pengaruhnya di Indonesia tetapi mempunyai hubungan erat dengan Israel jadi ia sejenis juga dengan Anwar.Jadi tidak peliklah Gus Dur sokong Anwar.

PAS pula membuktikan bahawa mereka belum cukup syarat untuk menerajui kepimpinan negara apatah lagi atas nama mendirikan negara Islam. PAS akan diperkotak katik diantara kelicikan permainan politik Anwar, DAP dan sesetengah kepimpinan PAS sendiri yang telah mula cuba merubah PAS.

Tak dapat dibayangkan PAS dengan matlamat mendirikan negera Islam, bekerjasama dengan DAP yang tolak negara Islam dan PKR yang ditegaskan oleh Anwar bahawa Pakatan Rakyat adalah berasaskan sekularisme namun bila dengan UMNO yang ada juga buat misi Islam dengan memeperkenalkan konsep Islam Hadhari ditolak PAS lantaran fanatisme kepartian
.


Sumpah je lah kalau tak bersalah..jangan takut syarii tak syarii sebab selama inipun hubungan anda dengan US dan pujian anda ke atas Salman Rushdie serta fahaman sekularisme anda syarii apa bendanya ....kecuali kalau betullah awak macam tu....

10 comments:

Anonymous said...

Hadharist hadharist,
Tak jemu juga dengan hujah ini. Buatlah laporan polis yang yang ko pun kena liwat juga. Huhuhu...

Anonymous said...

Ko buatlah juga sumpah kena liwat. Lepas tu buat laporan polis.

PUREHADHARIST said...

salam,

Kalau rasa takde hujah saudara berdua di atas tak payahlah tulis ikut emosi "bangang" sangat.

Anonymous said...

Salam..
Anwar dah menang kt P-044 ko masih sibuk ngan hujan lapok nih..Islam Hadharist ko tu org xfhm2 jgk..
fenin2..wakaka..

from:Girl friend Pure-Hadharist

PUREHADHARIST said...

Salam,

Yang ada bukan hujjah lapuk tetapi hujjah yang tak lapuk dek hujan tak lekang dek panas sebab sampai hari ini tiada suatu hujjah pun yang dapat menjawab persoalan Anwar pro-us.

Berkaitan dengan Islam Hadhari perlu diingatkan apa yang saya tulis dengan Islam Hadhari mengikut perspektif saya ini adalah berlandaskan Islam dan tiada terikat dengan keputusan pilihanraya ke, siapa nak jadi PM ke atau apa-apa hal kerana Islam Hadhari Adalah Islam....cuba batalkan pandangan ini....

Anonymous said...

Imam hadhari tak boleh dipercayai. Hari ni kata minyak tak naik, esok minyak naik. Hari ini kata minyak tak turun hingga 1 September, esoknya dah turun. Apa nak jadi.
Imam Syafie diikuti kerana ilmunya dan kejujurannya terhadap ilmu.

Anonymous said...

Tutup je la blog ni. Buat blog lain. Tak pun tukar tajuk blog ni kepada Hadharist-No-Pure

Anonymous said...

Salam Hadharist,
Datuk Zahid Hamidi kata, mubahalah hanya akan dijalankan selepas semua prosedur perbicaraan mahkamah syariah selesai. Bukan suka-suka mubahalah ni.

Anonymous said...

banyak didunia orang bersalah tidak mengetahui akan kesalahannya...dan dia malah lebih merasa menang dengan kesalahannya, sehingga akhirnya kesalahan itu diakuinya sebagaimana kebenaran...begitu juga pengikut orang ini, mereka kan mengikut saja karena dia pemimpin yang pandai memberikantipuan melaluik kata kata, atpi tidak ada fakta...dan pengikutnya pula tidak akan dapat berbuat lebih dari pada itu, maka jadilah mereka seperti samiri dengan orang yang mengikutinya...anwar berfikir dia dapat menipu semua orang..tapi tidak semua akan termakan dengan tipuan dia, karena masiha da orang berfikir dengan baik dan bersih sehingga dapat memisahkan mana yang baik dan benar dibanding dengan hanya keindahan rupa kata tapi buruknya isi yang dimaksud....betapa banyak kata yang keliahtannya benar tapi membawa kebatilan...untuk itu perlu ada dalil yang baik yang didapat denganb erfikir...maka fikirkanlah setiap apa yang dikatakan bukan hanya menerima karena seseorang itu menyampaikannya...fikirkan apa yang disampaikan sehingga mengetahui dan memahami isi dan mengetahui juga siapa yang mengatakannya....

pedang.malam said...

Salam..

Apa yang menguntungkan dia,dia akan kata adil.Apa yang merugikan dia,dia akan kata zalim.

Walaupun zahidi kata boleh mubahalah selepas prosiding mahkamah syariah selesai,yang pastinya si hadari ni,Tun Mahathir masih tak putus-putus kata anwar ini peliwat.Jadi dia di dalam posisi seperti yang zahidi cakap tu.

So mubahalahlah.

Salawat

Popular Posts