Friday, November 20, 2009

MCA - BENAR-BENAR BERKRISIS ATAU BERMAIN WAYANG???

Salam Sejahtera.

1) Politik bangsa Cina adalah selicik apabila mereka menjalankan perniagaan. Ini suatu kenyataan yang saya rasa diterima umum. Bangsa Cina juga dikenalai sebagai sebuah bangsa yang rajin serta "boleh hidup" jika dicampakkan kemana-mana sahaja. lihat hampir dimana-mana negara wujud China Town.

2) Apakah ini suatu kesalahan? Tentunya tidak. Bagi saya, ia adalah wajar begitu memandangkan kita menuai apa yang kita tanam. Mereka rajin, bersemangat, berilmu dan sebagainya justeru itu mereka boleh maju.

3) MCA parti terbesar cina di Malaysia sedang berkrisis teruk. Dari satu isu ke isu yang lain dan nampaknya perlukan Perdana Menteri campur tangan.

4) Apakah MCA berpolitik sehinggakan bakal membayar harga yang mahal dengan terus berkrisis ataupun MCA tahu walaupun MCA hancur tetapi akhirnya bangsa cina bakal memperolehi sesuatu.

5) Apakah kita sedar bahawa selama berpolitik di Malaysia, bangsa cina dari parti manapun akan bersatu demi survival bangsa mereka? Apakah MCA tidak begitu sekarang ini?

6) Apakah kita sedar bahawa Melayu sedang berpecah dan lemah dan ini peluang keemasan untuk memperkuat bangsa cina di Malaysia ini?

7) Bukan perkauman, tetapi Melayu perlu sedar akan perkembangan ini seterusnya.

Fikir-fikirkan.....Ingat! Melayu bersatu barulah Malaysia boleh bersatu......

No comments:

Popular Posts