Friday, November 28, 2008

ISU ARAK DI SELANGOR : DAP BENGANG ! PAS BINGUNG! PKR BIMBANG!


(Mimbar Salahuddin Al Ayyubi di dalam Masjidil Aqsa yang mana pernah dibakar oleh Zionis.Mimbar ini dibuat semula oleh pengukir kayu dari Indonesia. Zionis dan seumpamanya tidak boleh diberi muka apatah lagi kuasa..suatu pengajaran untuk kita)


Salam,

Sebagaimana yang pernah saya tulis sebelum ini bahawa, pembentukan sebuah pemerintahan Islam oleh sebuah gerakan Islam perlulah memenuhi persyaratan. Lebih-lebih lagi di dalam masyarakat majmuk. Ingat tak dulu saya tulis berkaitan persyaratannya? Di antaranya adalah persediaan rakyat untuk menerima Islam sebagai suatu sistem. Jika dengan tiada persetujuan rakyat terutama yang bukan Islam, sisitem Islam tidak dapat dijalankan, maka proses tarbiyah dan ta'lim dijalankan terus dan menangguh sementara waktu perlaksanaan hukum Islam maka PENANGGUHAN ini juga adalah dalam rangka melaksanakan Islam !

PAS seharusnya tahu bahawa DAP memang jelas menolak Islam untuk dijadikan landasan pemerintahan sebuah negara begitu juga PKR yang jelas berlandaskan sekularisme dan liberalisme politik berlandaskan liberalisme politik Amerika Syarikat anutan DSAI !

Maka, hari-hari seterusnya kita akan dapati akan berlaku pertentangan-pertentangan pendapat yang sememangnya telah dijangka akan berlaku ekoran pertentangan ideologi ketiga-tiga parti di dalam Pakatan Rakyat. DAP akan marah, PAS jangan bingung dan PKR bimbang hasrat DSAI nak jadi PM terkubur bila mereka mula bertelingkah...bukan soal remeh tapi FUNDAMENTAL......

Maka, PAS sebagai parti Islam dan Melayu hendaklah berfikir 10 kali untuk meneruskan "pernikahan" dengan Pakatan Rakyat sebelum ahli-ahlinya yang ikhlas merasa kecewa dan tertipu.

Sekurang-kurangnya, dalam pendekatan Islam Hadhari UMNO, proses ta'lim dan tarbiyah diutamakan sehingga kepada suatu tahap kita sudah bersedia untuk semuanya....ingat! Islam mempunyai kaedah dan sistem perlaksanaan, bukan semberono...semua ada syaratnya demi menjada Islam itu sendiri....bukan Islam ala Taliban...Islam yang dibawa Rasulullah adalah rahmatan lil alamin...

No comments:

Popular Posts