Wednesday, May 27, 2009

Ezam Nor Harus Diberi Peranan Menghadapi Dakyah Pembangkang.

Salam.

Untuk berhadapan dengan musuh kita harus tahu apa kelebihan, kekuatan, kelemahan dan keburukan musuh kita.

1. Dalam dunia peperangan sebenar atau psikologi, jumlah wang yang dihabiskan untuk kerja-kerja perisikan dan pengumpulan maklumat musuh adalah besar.

2. Saudara Ezam Nor adalah aset yang harus dijaga memandangkan beliau mempunyai banyak maklumat yang boleh digunakan bagi menghadapi dakyah palsu PR.

3. Saya amat sedar di dalam UMNO sendiri ada yang tidak senang dengan kehadiran Ezam dalam pentas politik UMNO atas beberapa alasan baik ianya merupakan alasan peribadi atau atas alasan kepartian yang berkaitan dengan persoalan kehati-hatian.

4. Namun kita mestilah berlapang dada dan berjiwa besar bahawa dalam keadaan sekarang ini tidak ada yang lebih penting dari menghadapi dakyah pembangkang yang berjaya menanam persepsi buruk terhadap UMNO dan kita harus akui bahawa kita kekurangan orang parti yang mampu berhadapan dengan pembangkang secara berdepan dan Ezam Nor telah membuktikan beliau berjaya melakukannya.

5. Rakyat yang terpengaruh dengan propaganda pembangkang haruslah dipulihkan dengan " vaksin" yang berkesan dan dalam hal ini Ezam Nor mempunyai "vaksin"nya.

6. Vaksin yang saya maksudkan ialah cara, lenggok, bahasa, penampilan, logika, hujah dan sebagainya yang pernah mereka dengar untuk mempercayai segala dakyah pembangkang, digunakan bagi memulihkan serta membawa balik pemikiran serta persepsi buruk UMNO yang mereka yakini selama ini.

7. Saya tidak pula mengatakan bahawa tugas ini tidak boleh dilakukan oleh orang-orang yang pure-umno namun kita perlu ada x-factor yang mampu menambahbaik kerja-kerja penerangan untuk menghadapi dakyah pembangkang.

8. Adalah lebih bijak untuk Ezam diketengahkan secara aktif bagi menghadapi isu-isu khususnya yang berkaitan dengan Anwar yang banyak tidak diketahui oleh kita semua.

9. Program latihan dan pengkaderan penceramah harus juga melibatkan Ezam Nor agar kita benar-benar lengkap dengan "senjata" iaitu hujah disamping dapat menyelami cara berfikirnya Pembangkang melalui Ezam Nor.

10. Mungkin kita tidak boleh meletakkan harapan yang begitu besar kepada Ezam Nor seorang, namun untuk memulakannya, kita tidak boleh meninggalkan Ezam Nor.

1 comment:

Muhammad said...

Majlis Ceramah di Masjid Al-Hidayah bersama Sheikh Muhamad Fuad Kamaluddin(Ahli Majlis Fatwa N.Sembilan),

Tarikh : 28 MEI 2009 (KHAMIS-MALAM INI)
Masa : Lepas Solat Maghrib &
Masjid Al Hidayah Taman Melawati
Muslimat semua dijemput hadir,


http://pondokhabib.wordpress.com

Popular Posts