Friday, May 29, 2009

ISU LIWAT VS ALTANTUYA

Salam,

Begitu hebat ketika berpidato dan berhujah untuk membawa politik baru dengan slogan indah demokrasi dan keadilan sosial, Anwar dan konco-konconya berjaya meyakinkan rakyat di beberapa buah negeri yang dikuasai PR.

Setiap kata yang Anwar keluarkan dari mulutnya adalah kebenaran semata-mata menurut konco-konconya. Setiap buku yang disebut Anwar maka percayalah semua yang Anwar benar-benar membacanya. Setiap penafian serta penciptaan teori konspirasi yang dikatakan Anwar maka benarlah kedurjanaan orang yang mengeluarkan dakwaan tersebut.

Maka disinilah lemahnya jentera penerangan UMNO menangani isu yang dimainkan Anwar. Bayangkan isu Altantuya dimainkan sedemikian rupa sehingga semua orang percaya ianya benar-benar sepertimana yang dikatakan Anwar. Bayangkan isu liwat Anwar yang lebih terang dengan mangsanya sendiri bersumpah mencagarkan diri dan keluarganya agar dibinasakan Allah s.w.t. jika dia berbohong gagal dijadikan senjata yang sebenarnya cukup untuk menutup mulut Anwar.

Sebab itu Anwar amat bimbang kes ini dibicarakan di mahkamah dan dia sering mencari helah untuk melewat-lewatkan perbicaraan kes tersebut. Isu lompat parti 16 Sept dan siri pilihan raya kecil adalah diantara helahnya untuk mengalihkan perhatian umum dari kes liwatnya. Terkini ialah samannya ke atas Datuk Anifah Aman 100juta kerana menuduhnya menawarkan jawatan TPM jika melompat parti.

Seharusnyalah isu liwat terus kita "highlight"kan dan kita lihat reaksii Anwar dan konco-konconya. Kita minta Datuk Taib Azamudin memberi penerangan semula tentang dua beranak yang datang membuat pengakuan anaknya diliwat dulu. Kita cari mangsa-mangsanya yang lain untuk kita bongkar semula isu ini. Kita tanya rakan-rakan lama Anwar di MCKK dulu kot-kot ada "peristiwa" yang berlaku dulu.

Mengapa kita harus bersusah payah begini? Ia adalah kerana kita mahu Anwar tidak terus-terusan menipu rakyat Malaysia juga rakan-rakannya akan tipu muslihat beliau dan yang paling teruk sekali ialah dia naik ke atas dengan bermodalkan penipuannya itu.

No comments:

Popular Posts