Saturday, June 13, 2009

MENCARI "AHMADINEJAD" DI DALAM UMNO...



CARA HIDUP ! BUKAN KEMPEN PILIHANRAYA KECIL !


Salam,

12 Jun 2009 rakyat Iran akan membuang undi untuk memilih Presiden Iran. Calon-calonnya terdiri daripada Presiden Mahmod Ahmadinejad, Mir Hossein Mousavi, Ayat. Karoubi dan Mohsein Rezai.

Ahmadinejad penyandang jawatan Presiden dilihat sebagai tokoh politik yang mempunyai cara hidup yang cukup sederhana malah marhaen jika dibandingkan dengan tokoh-tokoh politik kita sendiri . BACA DISINI http://www.knowledgebase-script.com/demo/article-457.html

Secara peribadi saya benar-benar mengharapkan beliau memenangi pilihanraya dan terus mencorakkan politik dunia yang berpaksikan politik Islam.

Dalam merealisasikan pemimpin mesra rakyat kita harus belajar dari Ahmadinejad. Kita tahu telah dibuat beberapa pendekatan khususnya oleh YB Ahmad Maslan Ketua Penerangan UMNO yang membawa mesej merasai denyut nadi rakyat dengan tidur, makan, menoreh getah dan lain-lain namun kita masih mencari pemimpin UMNO yang bukan sahaja dan hanya boleh membuat program mesra rakyat secara berkala, tetapi "lifestyle" nya adalah sebegitu.

Maksud saya, kita bukan hanya "kelihatan" mesra rakyat dan "kelihatan" rendah diri tetapi pada hakikatnya kita adalah seperti rakyat yang kita mahu kita tunjukkan kepada rakyat.

Maknanya, seperti Ahmadinejad. beliau bukan sahaja menunjukkan kepada rakyat cara hidup sederhana melalui ucapannya tetapi beliau sendiri hidup sederhana.

Maka saya sedang mencari "Ahmadinejad" versi UMNO, kalau tidak 100%, 10% pun oklah....takut-takut tak jumpa....

No comments:

Popular Posts