Wednesday, May 20, 2009

Politik Baru Oleh Politikus Usang.

Salam,

Mendakwa diri sendiri membawa arus politik baru adalah sesuatu yang boleh dilakukan oleh semua orang. Yang menjadi masalahnya ialah apabila laungannya "politik baru" isinya politik usang. Apa itu politik baru?

Jika kita mentakrifkan-politik baru sebagai sesuatu yang lebih baik, berbeza, membawa pendekatan baru daripada status quo politik yang ada maka ia masih boleh diterima jika ia benar-benar dilaksanakan sebagaimana ia ditakrifkan.

Apa yang menjadi permasalahannya ialah, kita hanya mendengar slogan dan laungan politik yang membawa harapan baru namun keadaan tidak menjadi lebih baik malah lebih buruk dari yang sebelumnya.

Rakyat yang mengharapkan harapan baru hanya disajikan sandiwara politik yang tidak habis-habis penuh dengan isu-isu sensasi, dramatik serta suasana anarkis yang menggambarkan citra politik masa kini sememangnya terkebelakang 20-30 tahun.

Tatkala suasana tolak ansur dan kerjasama demi kepentingan rakyat harus diperjuangkan, politikus usang (hero politik tahun 70an) mengambil pentas utama politik negara dengan adegan-adegan cemas dan sensasi seperti siri pilihanraya kecil ( yang bermula di Permatang Pauh isteri mengosongkan kerusi untuk suami), projek "lompat parti" 16 September, pendedahan hangat yang tidak hangat langsung, aktiviti saman menyaman yang mana sebelum ini mereka ini tidak mempercayai sistem kehakiman negara namun begitu rancak sekali "mengadu hal" kepada polis dan badan kehakiman dan bermacam lagi yang mereka lakukan hanya untuk menjatuhkan UMNO.

Politus usang adalah ahli politik yang tidak mempunyai nilai seorang negarawan. Seseorang ahli politik yang tidak memiliki nilai dan sifat seorang negarawan, matlamatnya sempit iaitu hanya untuk menjatuhkan lawannya.

Menjatuhkan lawan politik adalah perkara biasa namun menjatuhkan lawan politik dengan menggorbankan kepentingan rakyat dan negara serta hanya untuk tujuan peribadi, maka menjatuhkan di sini adalah perbuatan seorang politikus usang.

Bagaimana politik baru mahu dillaksanakan oleh politikus usang ini? Dengan selamba politikus usang ini membuat kenyataan bahawa matlamatnya adalah untuk menjatuhkan UMNO.! Jika menjatuhkan UMNO akan menimbulkan keadaan yang lebih buruk bagaimana? Apakah itu tidak diambilkira yang penting asal UMNO jatuh!

Apakah tercapai perjuangan parti apabila UMNO jatuh? Apakah PaS dapat mendirikan negara Islam dan melaksanakan hukum hudud bila UMNO jatuh? Apakah DAP dapat melaksanakan Malaysian Malaysianya? Apakah PKR dapat menaikkan Anwar menjadi PM jika umno jatuh?

Ataukah itu semua tidak penting yang penting UMNO jatuh........

1 comment:

Muhammad said...

MAJLIS PENGAJIAN INTENSIF KITAB TURATH I'TIQAD ASWJ [Siri 2] [23 – 24 Mei 2009 / 24-25 Jamadilawwal 1429H]

Anjuran :
PERSATUAN KEBANGSAAN PELAJAR ISLAM MALAYSIA (PKPIM),
&
Kolej Dar Hikmah,
Jalan Sungai Ramal Dalam,
43000, Kajang, Selangor Darul Ehsan

OBJEKTIF :

* Menimbulkan kesedaran terhadap kepentingan aqidah dan iman di kalangan belia.
* Mendedahkan umat Islam mengenai kewajiban beramal dengan ilmu daripada ahli agama Islam yang faqih.
* Menghidupkan budaya bertalaqqi secara berkitab.
* Memberi kefahaman tentang konsep dan perlaksanaan nilai-nilai Islam.

TEMA :
Menghidupkan Ruhaniah Berlandaskan Pemantapan Akidah.

TARIKH :
23 – 24 Mei 2009 / 24-25 Jamadilawwal 1429H

TEMPAT :
Kolej Dar Hikmah,
Jalan Sungai Ramal Dalam,
43000, Kajang, Selangor Darul Ehsan


TENAGA PENGAJAR :

1. Al-Fadhil Ustaz Hj. Zamihan Mat Zin Al-Ghari
2. Al-Fadhil Ustaz Ahmad Faidzurrahim
3. Al-Fadhil Ustaz Mohd Rasyiq Alwi

SASARAN :
Seramai 150 orang yang terdiri dari:
* Ahli Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM)
* Orang Awam
* Pelajar IPTA dan IPTS di Lembah Kelang

YURAN MURAH :
RM 15 [INDIVIDU]

MODUS OPERANDI :
Program diadakan selama 2 hari 1 malam. Mengikut kaedah pengajaran kulit ke kulit menggunkan Kitab I’tiqad Ahlussunnah Wal Jamaah; Kiyai Haji Siradjuddin Abbas. Terbitan PUSTAKA TARBIYYAH Jakarta, Kitab Mukhtasor dan Kitab Aqidah Ibnu 'Asakir (Aqidah Mursyidah).

(Talaqqi kitab/Pembentangan/)

TENTATIF PROGRAM

Sila rujuk web : http://pondokhabib.wordpress.com

Popular Posts