Monday, December 20, 2010

KARPAL PERTAHANKAN ISLAM : PAS DITIPU DENGAN ORANG YANG " 2 KALI" FASIK !!

Salam

1) Saya teringat dengan sebuah ayat Al-Qur'an (49:6) - Hai Orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita maka periksalah dengan teliti>>>sadaqallahul azim.

2) Konvesyen PR yang baru berlalu memperlihatkan kepada kita "damaged control" yang ingin dilakukan oleh kepimpinan tinggi PR setelah banyak sekali kelemahan terdedah yang membuatkan rakyat meragui kredibiliti mereka untuk muncuk sebagai pemerintah alternatif.

3) Ini diakui oleh Presiden PAS DS Abd Hadi Awang dan juga penyokong kuat Raja Petra menambah lagi dengan kenyataan PR tidak layak untuk memerintah.

"Tuan2 Guru, Janganlah ditipu di siang hari!!"


4) Maka keluarlah kenyataan dari Pengerusi DAP Karpal Singh bahawa kenyataan 20 tahun yang lepas berkaitan langkah mayatnya dulu sebelum PAS bercita-cita mendirikan negara Islam "ditarik" semula dan beliau terbuka dengan perbincangan.
Agaknya Nik Aziz akan berkata begini, " Kalau mu berduo nok jadi TPM, bukei  hok serbei jenih nu, hok ambo pakei ni lo baru betul!!"


5) Bukan sahaja itu, satu syarat juga dikenakan iaitu PAS mesti berjanji mempertahankan agama lain dan DAP berjanji akan mempertahankan Islam seperti yang termaktub di dalam perlembagaan.

6) Yang mahu didirikan PAS adalah negara Islam tafsiran PAS yang semua orang tahu ianya bukan Islam yang termakktub di dalam perlembagaan Persekutuan, termasuk Karpal Singh juga tahu!! Pas juga sedar bahawa jika hasrat untuk memdirikan sebuah negara Islam tafsirannya kekal seperti dahulu maka Karpal juga tidak akan menerimanya kerana penegasannya jelas bahawa Islam yang dipertahankan adalah Islam dalam perlembagaan Persekutuan!!
Sebenarnya bukan Anwar sahaja yang harus bertaubat, Karpal Singh juga kerana menipu rakyat kerana membela ANWAR dalam keadaan dia tahu siapa Anwar !


7) Maka saya tidak nampak formula apa yang akan digunakan oleh PAS mahupun DAP dalam mencapai bentuk pemerintahan Islam sekiranya PR mahu memerintah Malaysia kelak.

8) Jika Islam yang hendak dipertahankan adalah apa yang termaktub di dalam perlembagaan Persekutuan maka inilah yang telah dilakukan oleh kerajaan BN dan telah terbukti berjaya.

9) Persoalannya sekarang, jika ayat Al Qur'an di atas hendak dirujuk, maka saya tidak nampak PAS boleh mempercayai kenyataan Pengerusi DAP itu kerana Karpal bukan sahaja fasik mengikut standad Islam, ikut standad agama Sikhpun saya kira Karpal boleh dikatakan seorang yang fasik kerana melanggar kewajiban agama Sikh iaitu tidak berserban!!!

10) Kasihan PAS, ditipu dengan orang yang "2 kali" fasik!!!

Orang Sikh  Yang kuat dan konsisten dengan pegangan agamanya yang patut PAS lebih  percaya !

No comments:

Popular Posts