Friday, March 28, 2008

APAKAH KU LI SATU-SATUNYA JALAN PENYELESAIAN.

Salam,

Pertanyaan di atas terpacul dari mulut sahabat saya ketika sama-sama cuba merungkai permasalahan politik Melayu ketika ini.Yang ditolak rakyat bukan individu sebenarnya, tetapi sistem pemerintahan yang diterajui UMNO. Oleh yang demikian, walau Ku Li pun muncul, rakyat akan tetap tolak UMNO, katanya.Apakah UMNO akan berubah kalau Ku Li yang memimpin? Apakah UMNO akan berubah kalau Mahathir kembali memimpin? atau apakah UMNO akan berubah jika Anwar Ibrahim kembali ke UMNO dan memimpin UMNO? Apakah jika Pak Lah yang berubah dan insaf, UMNO akan berubah kepada yang lebih baik?

Sebahagian pemimpin UMNO diperingkat bahagian telah mengadakan "brain storming" sesama mereka dan kebanyakkannya berkesimpulan, selagi UMNO (orang Melayu) berTUHANKAN duit dan tidak merasa jijik dengan rasuah politik, maka UMNO tidak akan berubah.Kita jangan lupa Tun Mahathir sampai menangis kesal akan perihal politik wang dalam UMNO dalam perhimpunan Agong dulu.Apakah itu air mata biasa? Apakah KU LI pernah menangis memikirkan rasuah politik? Apakah Anwar Ibrahim tidak pernah terlibat dalam rasuah politik? "Knowing UMNO, tidak ada seorang pemimpin pun yang tidak terlibat dalam rasuah politik, kata sahabat saya lagi.

So ,APAKAH UMNO BOLEH DIPULIHKAN UNTUK MEMULIHKAN KEPERCAYAAN RAKYAT? KITA PERLU MEMBUKA SUATU SOAL SELIDIK ATAS PERTANYAAN INI, Kemudian boleh kita analisakan.

1 comment:

Anonymous said...

Well bro, what choice do we have right now. For me there is no two way about it and I strongly believe that our people and country need KuLi to remedy the situation. The top party leaders and the government are very very corrupted and Malaysian have spoken tru recent election. They want to see a new face and the best person is KuLi.Of course Mahathir can join in as advisor to the party and the government. No matter what people talk about Mahathir, I still have full respect with that old man as he had made the people proud to be Malaysian.

Popular Posts