Wednesday, September 17, 2008

16 September - Silap Mata Anwar Ibrahim

Salam,

Bingung, haru-biru dan kecoh apabila Anwar kata dia dah dapat pengaruhi 31 ahli Parlimen lompat parti. Tetapi itulah Anwar pakar silap mata dan pakar pukau sehinggakan apa sahaja yang dikata akan dipercayai pengikut- pengikutnya. Cuba perhatikan ini:-

1. 16 September tak berlaku apa2 sebab kepentingan negara kerana dia nak ambil alih kerajaan secara aman. (kalau secara aman, tunggulah pilihanraya akan datang atas pilihan rakyat bukan lompat parti)

2. Tidak didedahkan nama 31 ahli Parlimen takut diganggu atau ditangkap dan hanya mahu dedahkan kepada Pak Lah. Kalau dedahkan pada Pak Lah,samalah juga dedahkan kepada media sebab kalau nak tangkap dan ganggu pun mesti dari Pak Lah sebab Pak Lah yg akan terjejas atau kehilangan kuasa.

3. Tidak mahu jadi macam Teresa Kok yang ditangkap kerana takut berlaku peralihan kuasa. Apakah dengan hanya seorang (Teresa Kok) boleh terjadi peralihan kuasa? Kata ada 31 lompat parti?apa kena mengena Teresa Kok dengan peralihan kuasa, kan dia kena ISA atas isu agama dan perkauman?

Itulah serba sedikit bagaimana Anwar bermain silap mata. Dia pakar untuk mengalihkan persoalan utama kepada persoalan sampingan.

Akhirnya nanti dia akan katakan bahawa 31 ahli Parlimen itu telah diugut dan dirasuah untuk tidak bersamanya...inilah dia kerajaan korup dan rasuah BN...maka bertepok soraklah penyokongnya mengiyakannya...

No comments:

Popular Posts