Sunday, April 19, 2009

FAIRUS GERTAK ANWAR , ANWAR GELABAH !

Salam,

Episod demi episod dalam perjalanan politik Anwar Ibrahim penuh dengan unsur-unsur suspen, klimaks anti-klimaks dan sebagainya. Terkini perletakan jawatan Adun Penanti Fairus yang mendakwa beliau menjadi mangsa konspirasi dalaman orang-orang PKR sendiri untuk menjatuhkannya.

Apa yang menarik untuk diperhatikan ialah bagaimana Fairus mengeluarkan suatu kenyataan bahawa PKR harus membersihkan nama beliau sebelum dia mendedahkan sesuatu. Dia mengatakan PKR tahu apa yag mampu beliau lakukan terutama apa yang sebenarnya berlaku di dalam PKR yang tidak diketahui umum.

Fairus meletakkan jawatan kerana isu rasuah yang dihadapinya dan perletakan jawatan beliau diterima PKR tidak seperti Elizabeth Wong yang tidak diterima perletakan jawatannya. Maka dalam sudut pandang PKR, Fairus ada kes dan perlu meletakkan jawatan tetapi tidak Elizabeth Wong.

Dengan satu gertakan Fairus kita lihat Anwar keluarkan kenyataan memuji Fairus kerana komited dengan perjuangan PKR kerana tidak keluar parti.

Ada 2 isu di sini:-

1) apakah PKR mengiktiraf seorang yang dituduh rasuah berada dalam Parti PKR? Kalau mengatakan Fairus tidak bersalah mengapa menerima perletakan jawatan beliau dan kalau bersalah maka seseorang perasuah adalah seorang yang komited dengan perjuangan PKR sebagaimana yang Anwar kata maka PKR juga adalah parti rasuah sebagaimana mereka mendakwa UMNO parti rasuah!

2) apakah rahsia dalaman yang diketahui oleh Fairus sehinggakan Anwar dilihat membuat "pujian" terhadap Fairus
yang sedang menghadapi tuduhan rasuah bagi "melembutkan" dan proses membersihkan nama baik Fairus agar rahsia TIDAK terbongkar!

PKR memang mempunyai rahsia terutama yang berkaitan dengan Anwar. Kalau tidak masakan Ezam Nor boleh tinggalkan PKR yang sebuah parti yang beliau sendiri menjadi salah seorang pengasasnya dan beliaulah orang yang paling besar pengorbanannya dalam membela Anwar. Ezam juga banyak menyimpan rahsia Anwar.

Kesimpulannya, kita akan saksikan Anwar akan melakukan proses pembersihan nama baik Fairus bagi menjaga rahsia agar tidak pecah!

Anwar....Anwar....kerananya nanti kita akan saksikan PAS akan berpecah belah pula...tunggu...

No comments:

Popular Posts