Tuesday, September 29, 2009

Kesetiaan pada parti bukan kriteria paling penting.

Salam.

1) Pilihanraya Bagan Pinang tidak lama lagi dikatakan merupakan kubu kuat UMNO/BN sejak dulu lagi oleh itu calon tidak penting kerana letak siapapun calon BN akan menang.

2) Kebenaran kenyataan ini masih diperdebatkan dikalangan rakyat kerana jika benar calon tak penting mengapa mesti Tan Sri Isa Samad?

3) UMNO perlu calon yang bersih dari sebarang skandal atau isu yang boleh digunakan oleh parti pembangkang. Ini semua orang setuju lebih-lebih lagi pasca PRU12. Kita bukan mahu mencari calon yang setia dengan parti tetapi yang tiada isu dan bersih dan kelihatan bersih. Tidak guna seseorang yang setia tetapi boleh dijadikan bahan propaganda pembangkang dalam pilihanraya kecil.

4) isa Samad memang setia, tak banyak buat hal dalam parti,berjasa dan lain-lain. Namun untuk dijadikan calon sekarang ini banyak akan menimbulkan isu.

5) Mungkin benar dia akan menang, tetapi kemenangan itu tidak memberikan kelebihan kepada UMNO/BN untuk rakyat Malaysia menerima UMNO mahukan perubahan. Dan tidak mustahil pula pengundi-pengundi yang dahulunya menyokong BN akan meluat dengan calon pilihan BN dan keputusan akan menjadi sebaliknya.

6) Umno Teluk Kemang mahu menjaga hati Isa Samad maka Isalah yang dicalonkan. Umno Teluk Kemang lupa Isa Samad bukan satu-satunya calon yang layak malah beliau sebenarnya adalah satu-satunya calon yang tidak layak kalau mengambilkira imej Umno yang hendak menjalani perubahan.

7) Kenyataan ini bukan kerana saya ada masalah peribadi dengan Isa Samad tetapi inilah suara akar umbi.


Maka kita lihatlah nanti suara-suara rakyat pasca pilihanraya Bagan Pinang tidak kir samada Umno/Bn menang atau kalah.

No comments:

Popular Posts