Thursday, March 25, 2010

ZULKIFLI NORDIN DAN ZAHARIN YASIN : PEMBOHONGAN ATAS PEMBOHONGAN ?

Salam,

Selepas PRU12 yang menyaksikan pertambahan kerusi di Parlimen Malaysia oleh parti pembangkang yang terdiri daripada DAP,PAS dan PKR, memang parlimen menjadi lebih hangat dan penuh sensasi dalam setiap perbahasannya.

Yang paling sensasi adalah usaha membawa isu "melompat parti" oleh beberapa ahli Parlimen BN ke PR (16 SEPT)sekali gus menubuhkan kerajaan baru Pakatan Rakyat yang Perdana Menterinya "YAB" Dato' Seri Anwar Ibrahim

Yang paling sensasi lagi ialah, tuduhan "membunuh" Altantuya oleh anak Karpal Singh Govindh Deo ke atas YAB Perdana Menteri dan isterinya Datin Seri Rosmah

Dua perkara sensasi ini saya bawa untuk kita melihat mutu pembangkangan parti-parti pembangkang dalam Parlimen Malaysia.

Setelah masa berlalu, maka kedua-dua perkara ini di"letupkan" oleh ahli Parlimen Bebas yang keluar atau terkeluar dari parti mereka iaitu YB Dato Seri Zaharin Yasin dan YB Zulkifli Nordin.

Maknanya, kedua-dua isu yang begitu sensasi yang boleh dilihat mengugat sebuah kerajaan yang memerintah rupa-rupanya didasari dengan sebuah pembohongan dan fitnah!

Maka, apa lagi yang hendak kita perkatakan, selain membuat kesimpulan bahawa hati-hati atas apa sahaja isu yang hendak disensasikan kerana akhirnya ia adalah sebuah pembohongan.

NAMUN DEMIKIAN, SAYA MASIH BELUM DAPAT MEMPERCAYAI APAKAH BENAR KEDUA-DUA AHLI PARLIMEN INI BENAR-BENAR "MARAH" KEPADA PKR ATAU IA ADALAH SATU PERMAINAN WAYANG SEMATA-MATA..MENGAPA SAYA KATAKAN DEMIKIAN?

1) Seperti yang pernah saya tulis sebelum ini,bahawa setiap kali perbicaraan kes Liwat Dsai-Saiful maka setiap kali itu jugalah akan timbul isu sensasi seperti mahu mengalihkan perhatian umum dari kes tersebut.

2) Jika benarlah kedua-duanya insaf dan sedar serta marah kepada PKR, maka masuklah parti-parti lain kalau pun tidak mahu kepada UMNO kerana dengan kekal sebagai Ahli Parlimen Bebas, maka pada bila-bila masa mereka boleh berpatah balik lebih-lebih lagi menjelang pilihanraya akan datang. YB Zul dan Yb Dato Seri Zaharin tidak boleh marah jika orang-orang mencurigai akan keikhlasan mereka ini.

Walaubagaimanapun, letupan demi letupan dalam Parlimen sedikit sebanyak telah memberikan impak besar kepada sokongan rakyat kepada kerajaan BN namun demikian sikap kehati-hatian perlu ada kerana kita bimbang letupan tersebut akan juga disusuli dengan "tsunami" politik menjelang pilihanraya akan datang dengan berpatah baliknya ahli-ahli parlimen bebas ini. Siapa tahu?





No comments:

Popular Posts