Friday, May 8, 2009

KES LIWAT ANWAR & CITA-CITA MENJADI PM PUNCA PERGOLAKAN POLITIK PASCA PRU12.

Salam,

Berbanyak maaf kalau saya katakan pergolakan politik tanahair dari selepas pilihanraya ke 12 hinggalah sekarang adalah kerana Anwar masih gagal menjadi PM serta cubaan beliau untuk mengalihkan perhatian umum terhadap kes liwatnya.

Setiap kali menjelang perbicaraan kes liwatnya, akan ada sesuatu yang "menggemparkan" kita dari siri pilihanraya kecil Permatang Pauh khususnya hinggalah projek 16 September. Semuanya ada kaitannya dengan Anwar.

Terkini ialah politik Perak. Lompat parti yang dipopularkan Anwar akhirnya makan tuan bila berlakunya lompat parti di Perak yang menyaksikan Kerajaan PR rebah di bumi Perak. Yb Haniza Adun Taman Medan dalam rancangan Sudut Pandang Astro Awani mengatakan yang popularkan lompat parti adalah Anwar tetapi siapa yang melakukan dulu? Seolah-olah lompat parti tidak menjadi kesalahan jika ianya dilakukan oleh wakil rakyat BN ke PR dan bukan PR ke BN!

Andaikata lompat parti 16 September tempohari berjaya maka YB Haniza tidak akan mengatakan apa yang berlaku itu sesuatu yang salah kerana ia berjaya dilakukan PR. Tetapi dek kerana mereka gagal melakukannya maka apa yang berlaku di Perak adalah haram dan berdirinya Kerajaan BN di Perak adalah kerajaaan haram! Maka kesimpulannya benar atau salahnya sesuatu perkara adalah melihat siapa yang melakukannya BN atau PR....begitulah perangai mereka.

Yb Johari Abdul Ahli Parlimen Sg. Petani pula dalam rancang Sudut Pandang atas tajuk Pasca 16 September pula mengatakan bahawa mereka minta mengadap DYMM Yang Dipertuan Agong untuk menyerahkan nama ahli Parlimen BN yang telah bersetuju untuk lompat parti bagi menjamin proses peralihan kuasa berjalan dengan lancar! Itu apabila BN lompat ke PR tetapi apabila PR lompat ke BN, mereka MOHON DERHAKA !

Maka Institusi Raja hanya terpakai apabila menyebelahi pihak mereka bukan sebaliknya.

Polis jangan diperalatkan oleh kerajaan. Begitulah selalu kita dengar apabila pihak Polis mengambil tindakan terhadap mereka sehinggakan kita mendengar bahawa institusi Polis sudah tidak boleh dipercayai lagi. Tetapi yang peliknya, beribu laporan polis telah mereka buat sehinggakan jika mereka dijentik kalau boleh mereka mahu membuat laporan polis juga. Maka suatu pertanyaan, kalau sudah hilang keyakinan terhadap polis, mengapa buat laporan lagi?, oooh mungkin mahu mencuba nasib kot-kot polis menyebelahi mereka pula !

Sebenarnya banyak lagi yang mahu dinyatakan perihal PR ini yang semakin hari semakin hilang fokus untuk lebih menumpukan kerja-kerja pengisian kemenangan PRU12 tempohari. Apa yang ada ialah pergolakan demi pergolakan bagi mensensasikan isu agar mereka dapat mempersepsikan kepada rakyat BN yang membuat masalah selama ini.

Akibat berlaku sesuatu perkara adalah bersebab. Dan sebabnya ialah mahu berkuasa dan mengalih perhatian dari isu liwat yang bakal dibicarakan tidak lama lagi.....kalau tak percaya tunggulah nanti menjelang perbicaraan kes Liwat......tunggu.......

No comments:

Popular Posts